nepřihlášen
 
Tatra CAS 32

Tatra CAS32 (cisternová automobilová stříkačka) je hasičský speciál z roku 1965, přestavěný z Tatry T138P. Je vybavena osmiválcovým motorem T928 s obsahem 11762ccm o výkonu 180 koňských sil. Maximální rychlost vozidla je 71km a spotřeba 36 litrů nafty na 100km při rychlosti 55km/h. Celková hmotnost je 17180kg z toho 6400kg užitečná. Kabina pojme 3 členy posádky. Za kabinou je umístěno dvoustupňové čerpadlo s průtokem 3200 litrů za minutu a pracovním tlakem 800kPa. Sání vody zajišťuje plynová vývěva se sací výškou 1,5 metru. Nádrž je rozdělena na 2 části. Část na vodu o objemu 6000 litrů a část na pěnidlo s objemem 600 litrů. Na nádrži jsou umístěna dvě vodní děla. V zadní části jsou schránky na hadice a ostatní vybavení.

Historie vozu

  • 3.11.1965 Vozidlu byla přidělena SPZ KO-13-75, majitel veřejný požární útvar Kolín (z TP).
  • 15.1.1981 Vůz přehlášen na Městský národní výbor Kostelec nad černými lesy (z TP). Vozidlo hasiči převrátili na střechu, bez zranění, byla provedena výměna kabiny. V roce 1998 byla poškozena převodovka, oprava by byla nerentabilní a tak bylo vozidla odstaveno a připravovalo se na požárním útvaru v Kolíně do šrotu, každý si něco vzal, co potřeboval.
  • 25.7.1986 Na výborové schůzi sboru (Tuklat) dostává p.Urban za úkol zavolat na OIPO (Okresní inspekce požární ochrany) ohledně vozu CAS 32 (z knihy).
  • srpen 1986 Pan Urban s panem Gondekem vozidlo přitáhli do Tuklat.
  • 29.9.1986 Informace podaná na výborové schůzi v pohostinství: Opravy na CAS 32 provádí pan Urban (z knihy). Během 14 dnů p.Urban a p.Krupka opravili převodovku. Za pomoci dalších členů SDH, hlavně pana Pelíška vozidlo dostrojili a sehnali zbývající chybějící doplňky, jako světla, topení, natahali nové kabely, sehnali ventily na vodu, a další. Na vozidle bylo odpracováno mnoho hodin, ale povedlo se vozidlo dát do provozu, prošlo technickou prohlídkou.
  • 15.3.1988 Vůz přihlášen na Místní národní výbor Tuklaty (z TP).
  • 24.11.1999 Vůz přehlášen na Obec Tuklaty (protože MNV Tuklaty po změně režimu již neexistoval) (z TP). Od této doby je stále vozidlo ve výjezdu, byl vyměněn motor, kabina byla upravena jako T-148.
CAS32 CAS32 CAS32